Blijf fit met de thuisvideo’s van Arcus!

Arcus helpt je de Corona-tijd door! We kunnen nu niet sporten in onze oefenzaal, daarom maken we video’s zodat iedereen thuis toch fit kan blijven! Hier vind je filmpjes om in de Corona-tijd thuis oefeningen te doen:

• Arcus Medisch fit thuisvideo, algemene oefeningen op 4 niveau’s van belastbaarheid door Christine
  • Thuisvideo buikspieren en ontspanning door Irma

Hoed onze homepage in de gaten, er volgen meer video’s!

ganzenbordspel kinderfysiotherapeuten Arcus Fysiotherapie Zutphen

Onze kinderfysiotherapeuten hebben een leuk ganzenbordspel gemaakt.

ganzenbordspel kinderfysiotherapeuten Arcus Fysiotherapie Zutphen

De kinderfysiotherapeuten hebben weer een nieuwe uitdaging voor kinderen (en volwassenen). Leuk om samen te doen. Download hier het spel! Veel plezier met spelen!

team Arcus Fysiotherapie Zutphen

Arcus Fysiotherapie  SLUIT TIJDELIJK  vanwege het coronavirus, want uw zorg is onze zorg!

team Arcus Fysiotherapie Zutphen

Hoe graag we het ook anders hadden gezien, vandaag hebben we als maatschap het moeilijke besluit genomen om met ingang van 23 maart  tot 6 april te stoppen met de fysieke behandelingen bij Arcus Fysiotherapie op de locaties aan de Paulus Potterstraat, in de Polbeek en in het gezondheidscentrum in de Hoven.

Dit betekent dat alle afspraken voor de behandelingen die in deze periode staan gepland tot nader bericht komen te vervallen. Dat geldt ook voor de niet urgente thuisbehandelingen.

De praktijk blijft wel telefonisch bereikbaar en via de mail. De fysiotherapeuten stappen zoveel mogelijk over op behandelingen op afstand door middel van mail, telefonische contacten, app of beeldbellen.

Als fysiotherapeuten hebben wij meer dan gemiddeld contact met mensen die tot de kwetsbare groepen worden gerekend: ouderen, mensen met hart en vaat aandoeningen, patiënten met diabetes en reuma, mensen tijdens behandeling van kanker. Dit zijn de mensen die veel in onze praktijk komen en die extra in bescherming genomen moeten worden. De beste manier hiervoor is afstand houden om verspreiding van het coronavirus te voorkomen.

Wat gaat dit voor u betekenen

• Alle individuele afspraken komen vooralsnog  te vervallen .
  • We blijven telefonisch op nummer 0575-517677 en via de mail  op info@arcusfysiotherapie.nl  bereikbaar.
  • In noodgevallen en/of bij acute klachten kijken we per persoon of behandeling aan huis of in de praktijk mogelijk is.
  • Vanaf 23 maart zullen onze fysiotherapeuten met hun patiënten en cliënten bellen om af te stemmen hoe we de komen tijd zo goed mogelijk verder gaan.
  • We mogen van de zorgverzekeraar behandelingen op afstand geven (e-consulten).  Hiervoor wordt er een belafspraak gemaakt met uw fysiotherapeut.  Er kan gekozen worden voor video bellen om bepaalde bewegingen te laten zien en oefeningen te controleren. We zullen u nooit vragen kleding uit te doen.
  • Er worden filmpjes geplaatst op onze sociale media (Facebook / instagram / website) met huiswerkoefeningen. U kunt met de therapeut overleggen welke oefeningen voor u van toepassing zijn. Ons advies: blijf in beweging!!

Heeft u  vragen, bel of mail ons dan.

Telefoon:  0575-517677

mail info@arcusfysiotherapie.nl

Alvast bedankt voor u begrip

We hopen dat deze onrustige tijd zo snel mogelijk voorbij is en we onze normale behandelingen weer kunnen oppakken.

Pas goed op uzelf!

Team Arcus Fysiotherapie.

PRIKPOST ARCUS GESLOTEN

Vanuit Gelre ziekenhuizen is er op maandag, woensdag en vrijdagochtend van 8.00 uur tot 9.00 uur de gelegenheid om op de locatie van Arcus Fysiotherapie bloed te laten prikken .

Vanwege de huidige situatie rond Corona wordt deze post vanaf woensdag 18 maart gesloten tot nadere berichtgeving.

Wij hopen u hiermee voldoende op de hoogte te hebben gebracht.

Maatschap Arcus Fysiotherapie.

corona update 15 maart 2020

Corona COVID-19 update 15 maart 2020

corona update 15 maart 2020

15 maart 2020 17.00 uur

Gezien de huidige ontwikkelingen zien wij ons nog meer genoodzaakt onze verantwoordelijkheid te nemen voor uw en onze gezondheid.

Arcus Fysiotherapie zal vanaf maandag 16 maart 2020 tot nader bericht MEDISCH FIT EN ALLE OVERIGE GROEPSLESSEN EN GROEPSBEHANDELINGEN laten vervallen.

Wij zullen alleen fysiotherapeutische individuele behandelingen uitvoeren, mits u niet tot de risico groep behoort.

Bij een behandeling aan huis zal ook per situatie beoordeeld worden of de therapie door kan gaan.

Wij proberen zoveel mogelijk mensen persoonlijk te benaderen, maar u zult begrijpen dat dit niet altijd zal lukken. Wij vragen u daarom onze website en Facebook pagina in de gaten te houden voor de laatste veranderingen.

Vanzelfsprekend staan wij open voor coaching en/of adviezen op afstand. Dus telefonisch/via mail of app. Dit kunt u met de eigen therapeut afstemmen.

Daarnaast doen we nogmaals een dringend verzoek de praktijk te mijden indien u klachten hebt. Keelpijn en een lichte verkoudheid behoren zeker ook tot de klachten. Volg de richtlijnen van het RIVM

Van ons kunt u verwachten dat wij strenge hygiënische maatregelen hebben genomen en onze therapeuten zullen niet werken indien zij bovengenoemde klachten hebben.

Wij hopen op uw begrip in deze, ook voor ons, zeer ongewone situatie. Hopelijk tot snel, in goede gezondheid.

Maatschap Arcus Fysiotherapie

maatregelen Corona virus Arcus Fysiotherapie Zutphen

maatregelen Corona virus

maatregelen Corona virus Arcus Fysiotherapie Zutphen

Update maatregelen Corona

Zutphen , 12 maart 2020

Beste cliënten,

We krijgen veel vragen over preventieve maatregelen tegen Corona besmetting.

In het algemeen volgen we de richtlijnen en adviezen van het RIVM en onze beroepsgroep KNGF.

Op dit moment is het algemene advies:

• extra handen wassen; geen handen schudden
  • extra reinigen van deurknoppen en handgrepen;
  • alert zijn op symptomen die een mogelijke besmetting zou kunnen verraden;
  • bij koorts (ten minste 38 graden Celsius) én ten minste één van de volgende respiratoire verschijnselen: hoesten, kortademigheid: niet komen
  • bij twijfel, zoals lichte verschijnselen van hoesten of verkoudheid: neem het zekere voor het onzekere door sporten een keer over te slaan.
  • zoveel als mogelijk spreiding van de sporters om te grote aantallen in de oefenzaal te voorkomen.

Wij stellen extra desinfecterende middelen beschikbaar. Verder vertrouwen we er op dat u, t.a.v. uw bezoek aan Arcus Fysiotherapie, zelf de voor u noodzakelijke afwegingen maakt.

Tot nader bericht zijn wij gewoon geopend.

Maatschap Arcus Fysiotherapie